Eef & Steef Down Under

Last Days in Thailand

Na twee dagen shoppen in Sydney, verlaten we deze geweldige stad voor het laatst en bevinden we ons weer bij de incheckbalie van Air Asia.
Na zo'n 20 vluchten draaien wij onze hand niet meer om om in te checken, maar zoals al eerder ervaren; het is altijd wat met Air Asia.
Dit keer zijn onze tassen zogenaamd niet betaald, dus de goedkope vlucht naar Phuket is ineens een stuk duurder geworden. Maar ach, het leven van een reiziger gaat niet altijd over rozen ;-)

In Phuket besluiten we even helemaal niets te doen. Twee dagen zon, zee en strand. Boekje lezen en bijkleuren.
De dag erna huren we een scootertje en rijden een deel van het eiland rond. We bezoeken een National Park met een gigántische waterval.. Uhm, zei ik waterval? Ik bedoel pisstraaltje.
Wat wel gigantisch was, was de Big Buddha. Een levensgroot Buddha beeld, boven op een berg.

In Phuket Town regelen we een boot naar Krabi, welke via de Phi Phi eilanden vaart. Inbegrepen is een stop van 5 uur op Koh Phi Phi, waar we wederom genieten van prachtige uitzichten, zon, zee en strand.
Ook in Krabi huren we een scootertje en scheuren naar het nabijgelegen strand waar we met een longtailboat naar een prachtige baai worden gevaren.
Opnieuw genieten!
Pfff.. Wat hebben we het zwaar.

De laatste dagen brengen we in Bangkok door. Wat een stad!
De drukte, de warmte, de smog.
En toch is het heerlijk.
We vermaken ons op Khao San Road, werpen een blik op het Grand Palace, pakken de boot naar China Town en genieten volop van het Aziatische eten.

We boeken een tour naar de Floating Market, dit staat immers op Steef z'n Bucketlist. Een markt waar de koopwaar op bootjes wordt aangeboden. We laten ons door de markt peddelen, waar we zo nu en dan stoppen bij de toeristenstandjes die meuk in alle soorten en maten verkopen. We slenteren langs het water, genieten van dit marktbeeld en proberen de 'sticky rice met mango' van één van de bootjes.
Een fantastische en unieke ervaring.

En dan is het ineens zo ver.
Voor de laatste keer pakken we onze backpack in. Versleten en afgedragen kleding wordt weggegooid, nieuwe aankopen worden netjes opgeborgen.
Is het echt alweer voorbij? Bijna vierenhalve maand? Vliegen we straks echt niet naar Darwin, Hobart of Melbourne waar we een Wicked-auto moeten ophalen?
Eten we vanavond niet bij een Indonesische mama die lekkere 'koloke en kolobak' heeft gemaakt?

Helaas, de vakantie is op.
De vlucht vertrek naar Amsterdam, waar lieve familie ons hopelijk weer opwacht.

Wat was dit een heerlijke reis, vol moois en avontuur en nieuwe dingen.
Herinneringen voor het leven, die we elke dag kunnen delen.
Vol nieuwe ideeën, plannen en voornemens.
Wat zijn we trots op alles wat we hebben gezien, gedaan en meegemaakt.
Samen!
Wat een geluk!

Michelle

Wat heerlijk om te lezen! Weer een aantal dingen van de bucketlist af maar deze hebben jullie de afgelopen maanden vast ook aangevuld ;-). Benieuwd naar jullie plannen, ideeën en voornemens maar het lijkt me vooral heerlijk om weer te kunnen knuffelen :-) goede reis xx

Anja

Prachtig die mooie verhalen en inderdaad dit samen mee te maken....zeker in deze tijd. Ik ben benieuwd naar jullie nieuwe plannen.

Sharon

Mooie verhalen & wat hebben jullie een hoop mooie landen bezocht. Hele goede terugreis ! Liefs

Alie

Helaas voor jullie maar deze bijzondere vakantie is weer voorbij.
Jullie hebben daar genoten, en wij hier van de mooie verhalen en foto's.

Een goede reis terug!!
lieve groetjes

marry rottier

Wat hebben jullie een mooie lange vakantie gehad met heel veel belevenissen. Dat is thuis lang nagenieten van jullie mooie foto's. goede terugreis!

Groetjes, Marry en Piet

Tante Ria

Zelfs de laatste dagen van jullie vakantie zijn fantastisch om mee te genieten. Graag horen we van jullie zelf hoe het was. En fijn dat jullie weer thuis zijn! Nu is Epe het nieuwe Sydney....

Veel liefs,

Ria